Sunday, October 10, 2010

Thanks for the Memories-CECILIA AHERN

Hari nie aku nk wat book review lak…cewah,saje je nak berkongsi apa yang aku dah baca…aku akan cite sipnosis cite nie dalam BM la ye..kalo dlm BI,leh korang cari kt belakang buku tue..hehe..lagipun xreti nak mengarang ayat bombastic dalam BI nie..hehehe

Cecilia Ahern nie glemer dengan cerita die "P/s : I love you"..cerita nie kalau xsilap aku ade di buat filem..and daripada komen2 yang aku tengok,box office gak la carita tue..touching kot..n aku blum baca and tgk pun cite tue..hehe

Mengenai cerita Thanks for the Memories nie..

Mengisahkan mengenai 'blood tranfussion' antara Joyce dengan Justin..diorang nie xkenal langsung..Joyce kene masuk darah sebab keguguran..dan kebetulan Justin kene derma darah dekat satu program derma darah nie coz dipaksa oleh kawan die..padahal Justin nie xpernah derma darah and sgt takut pd jarum..hehe..lepas je derma darah tue,Justin nie wish supaya orang yang dapat darah die nie akan say thank you pada die..hhhehe..berangankan..yela,kite mane nk tau sape yang terima darah kita..dan penerima pun xkan tau darah sapa yang die terima..

Selepas Joyce dah sehat dan balik ke rumah die dr hospital,die dpt rase 1perasaan asing..die tetibe jadi serba tahu mengenai sejarah bangunan2 lama yang ade kt tempat die dan die boleh bercakap dalam 3bahasa asing yang berbeza..selera makan die juga dah berubah dan die selalu mimpi menganai seorang budak perempuan bersama ibunya..

Perkara-perkara pelik yang dia alami niela yang membawa kepada kisah seterusnye..dimana Joyce dah menjadi mcm stalker kepada Justin..dan akhirnye takdir menemukan mereka…

Ikuti kisah selanjutnye dalam novel ini…cewah..actually aku xreti nk review pjg..but cerita nie nicela..ade dlm cerita nie yang ayah si Joyce nie bgtau..jgn rase terbeban dengan apa yang dia alami sekarang..anggap itu semua sebagai 'gift' yang die dapat..dan bukan semua org leh dapat ' gift' macam tue..dan sepatutnye Joyce kene 'thanks for the memories' yang die dapat tue..menarikkan..so,kalo rase nak lebih memahami cerita nie,belila..heheheh

Dan lepas baca cerita nie..aku pun terpanggil utk say "thanks for the memories" yang aku pernah ada..coz dengan memori tue la aku belajar untuk menjadi orang yang lebih kuat sampai ke hari ini..

No comments: