Thursday, September 29, 2011

~thanks for the memories~

terima kasih atas kenangan..tak kesahle kenangan yang baru dicipta atau kenangan yang dah lame tercipta..
hmm..tetibe rase nak berjiwa -jiwi lak untuk entry kali nie..

1 ) kenangan lama
orang kata,let bygone be bygone..tapi takleh gak..kekadang kite kene jadikan kenangan lama tu sebagai iktibar..jadikan pedoman untuk menempuhi masa depan..
ade gak orang yang jadikan kenangan lama die sebagai kayu pengukur dalam setiap mende yang buat..so,dah nampak sangat pulak mcm die sangat terkesan dgn kenangan tue n takleh lupakan apa yang dh berlaku..
for example..ade orang yang pernah kecewa dan terluka dengan cinta lama,kesannye akan dirasai oleh cinta baru die skarang nie..
"saya tak suke la awk buat perangai macamtue,dh mcm ex saya lak..saya tak suke.."
"awk pn suke mkn nasi ayam,mcm ex saya.."
"sy nk bw awk gie 1 tempat special,dlu sy selalu pegi dgn ex saya..dulu la.."
"xpayahla panggil sy mcm tue,buat tringta kt ex saya lak.."

adoyai..jenuhla kalo semua nk tringat kenangan lama..kate tue kenangan terburuk,tp itu jugakle yg diingat..cian le kt cinta baru tue..

2 ) kenangan baru
sepatutnye skarang kene cube cipta kenangan2 terindah je..biar hari2 mendatang,apa yg dikenang tue mende2 yang sweet je..
kite tak tahu smpi bile kite akan bersama dgn die..
kite tak tahu smpi bile kite dpt bahagiakna die...
mungkin ari ni kite kata kite syg die..ntah2 esok kite terbekenan kat kerani bank rakyat,terus hati kite berubah..tue contohle..hehe
jadi kite live life to the fullest..jgn fikir apa yang die buat n bagi kt kite..tapi fikir apa yang mampu kite wat utk die..
andai kate die bkn jodoh kite,relakan die pergi..doakan kebahagiaan die..dan berpuas hatilah sebab kite dh bagi yang terbaik utk die..
andai kate die tipu kite,berdoalah agar ALLAH temukan yang terbaik utk kite..dan jadikan itu sebagai KENANGAN TERINDAH untuk kite..kini dan selamanya..

No comments: