Tuesday, January 19, 2010

~transfer~

transfer@ tukar..lebih kurang je maksudnye..huhu..aku tgh jiwa kaco nie..last year byk gle mbr aku dpt tukar blk semenanjung..bhgianye rase..bukan xleh nk duk kt bumi kenyalang nie,tapi bak kata pepatah…’hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri,baik lagi di negeri sendiri’..hahaha..berfalsampah lak..

asal2nye aku x la ter eager sgt nk tukar..even my parents keep on asking bout that question..hati org tua,phm2 jela..mane taknye,asal dpt bercakap dgn depa je,mcm2 aku ngadu..saje nk wat luahan perasaan..siap2 nangis2 lagi..huhu…tragis btul..lagipun aku nie kan bejiwa sensitip sket..agaknye tue sebab depa nk aku tukar cepat..duit byk pun kalo ati xsenang,xleh gak..huhu..nk dijadikan cite,kawan satu skul aku dh dpt tukar…br je dpt brite..kirenye masih panas lagi nie..so,aku ter usik gak utk cepat2 tukar nie..mulela ter pk kan ke tidak seronokannye duk kt sni..kalo org kate,kene pk kan utk mendidik anak bangsa,kalo kt sjung pun,still aku mendidik anak bgsa gak..heheeh…lagipun aku rse kat sni better org2 depa gak yg mengajar..depa lebih phm org depa sendiri..bahasa depa…budaya depa..>cthnye..ngajar sains..dh la in English..bkn saje aku kna translate ke melayu,tapi juga aku secara tidak lgsung jadi penterjemah ke bahasa iban..kekdg kelaka pun ade..mklumla BM depa pun bkn btul sgt..ntahla..

tue cabaran2 nye kot ngaja kt tmpt org nie..pastu bile ngaja kt pdalaman nie,byk kemudahan yg kami ketinggalan..so,kekadg rase down sgt..yela,kt tmpt sndri sume mende tersedia..bile kat sni sume mende kena cari n wat sndri..cobaan…huhuhu...

so kesimpulannya,aku berdoa agar aku cpt2 dpt tukar..mane tau ade miracle happen ke..hehehhe..even xmintak tukar,tapi tetibe name aku naik kt ppd..best gak..so,again I will become the choosen one..heheheeh..for the st time,I am the choosen one when the ask me to posting here..im really glad to serve here n give my very best..hehehe…so,touching..

*kengkawan,doakan aku ye..dpt tukar ke semenanjung..huhuhu..nak balliikkkkkk….huuwwaaaaa…

No comments: