Sunday, November 15, 2009

~samak~

korg penah x wat keje2 menyamak nie?..huhu..dlu aku xpnh wat pun..just tau je,tapi xberkesempatan utk wat amali..yelah,kt sjung tue so far aku rase mmg kite tak terdedah sgt pada mende2 yg dikere najis mughalazah(btul ke aku eja..ahaks..)..tapi semenjak duk kat tempat yg dikatakan `heart of swak` nie..aku dh 2x praktiks kan keje2 menyamak nie...
1st tuu time after blk dr cuti ptghn tahun..bygkan umah aku di masuki anjing..(actually kitorg suspek je..)..tapi sebagai lgkah berjaga2,kitorg samak je 1 umah..br puas ati..xla kita berada dlm keadaan was2..
bygkan baru smpi dr pekan..dhla penat2..angkat brg yg byk..msuk je umah,tgk umah berterabur..dapur berminyak2..makanan bersepah2..umah kitorg mmg ade blubang kt blakang tue..anjing leh masuk coz depa kan leh mengecilkan bdn..hehe..so,kitorg pun bertgkus lumusla menyamak umah..
2nd lak baru je smlm jadik..memandangkan tmpt nie bkn tmpt kita,so anjing tue dh mcm mende biasa utk kitorg..balkoni umah tue dh jadik tmpt lepak depa..ptg smlm ade lak anjing ngokngek g landing situ..dhla berdarah2..tensen tul aku..mgkin baru lepas bergaduh kot..seb baik gak darah tak byk..ade titik2 je..tapi stil najis..
so,dgn penuh smgtnye kwn aku pun melakukan xtvt menyamak nie..dgn dibantu oleh aku..hehehe..so,dh ilang rase was2..alhamdulillah..
aku riso nk cuti pjg nie..takut ade lagi yg nk menyelinap..huhu..sush kan bile berada kt tmpt yg kite merupakan golongan minoriti?..huhu..wish me all d best ek..another 2 years 2 go..hope dpt bertahan dgn jayanya..ahaks..

No comments: