Saturday, August 29, 2009

perjalanan ke nanga balang..



gbr aku bersama 4wd yg biasa kitorg naik..nie org rumah pjg pun ye..so,tumpg2 la..niela jalan nk masuk ke tmpt aku..yg sebelah tue bot panjang yg kitorg naik..tapi ade motor,xla kena kayuh..huhu


fyi,aku ditugaskan utk ngaja kt kwsn pedalaman..so,memg dlm btul la..nk g tempt aku kena naik 4wd 2jam lebih..pastu naik bot panjang lbh kurg stgh jam..seb baikla..ha,bot pjg nie mmg mcm iklan maybank tue..seb baik sungai aku takde boya..sungai aku dh kt ulu..so,byk jeram..mcm kwn aku kt sri mana,memg kena lalu syngai yg berboya..die kater dh mcm lalu kt taman buaya lak..bersidai buaya2 tue..
aku naik 4wd tue ikut jalan balak..nie kire jalan haram..takde dlm peta pun..kitorg yg kena tggung risiko sendiri..jalan tanah merah..batu pun bbeso2..lalu ikut lereng2 bukit woo..mcm lalu ikut grik tue..mmg kena tawakal..gaung dlm2..dhla takde line..pape jadik,sape pun tak tau..aku tak taula bile org2 telkomunikasi nie nk pasg line kt tmpt aku..huhu..rugi kot..mklumla ade bape kerat je org kt stu..heheheh..

No comments: